S z a l l e r d a m
jöttünk láttunk szíttunk
2006-12-23
otthon
Budapesten jártam konzumturistát játszani. Vettem sok cédét, dvd-t, könyvet, újságokat, voltam moziban, múzeumban, koncerten. Ittam kávét a Sarkban, Szimplában, a Két Szerecsenben, Kultiplexben, Gödörben, mindenfelé az ismerős arcokat kerestem, de alig találtam. Kivétel a hajó, mert ott sok ex-nokiással találkoztam. Jó volt látni őket, jó volt újra híg söröket inni, vágni a cigifüstöt, hagyni, hogy rámtukmálják a drágább sört és elfelejtsék a visszajárót. Kicsinyes játékok, de most az egyszer nem bosszantott.

Budapest büdös és koszos, a világ leghosszabb villamosa nem akaródzik jönni, de járnak helyette a belvárosnéző kamionok, a körutat sztrádaként használó, zebránál sem lassító autósok. Tolakodnak a gyalogok, lépten-nyomom koldusok szólítanak le, szemét és kutyaszar a járda közepén, mindenfelé szürke házak és hozzá illő szürkébe öltözött emberek. Ez így szarul hangzik, pedig bírom Budapestet, azt nevezem az otthonomnak, mégha éppen nincs is hova hazamenni. Éppen ezért nézem kritikusan ezeket a dolgokat, amiket szinte már elfelejtettem innen a távolból. Láttam egy-két pozitív változást is, inkább apróságokat, de azért meglepett, mennyit tud változni, fejlődni egy város néhány hónap alatt.

Az egyhetes túlélőtábor után megint vissza az esőbe, szélbe, hangorkánba. Szilveszter A’damban. Kíváncsian várom, mit hoz az idei kötelező party, miben lesz más, mint amit eddig láttam.

Amúgy már egy hete megtettem a magam újévi fogadalmait, amit most gyorsan le is írok, nehogy elfelejtsem. Tehát:

h.k.e.u.
é.j.l.
sz.ú.b.
m.a.f
m.n.ü.
Szaller 20:12  
1 Comments:
  • At 2007. 01. 14. 14:24, Blogger Macska said…

    igy van! ez roviden azt jelenti, amit nagyapaink is mondtak:
    Legyen egeszseg es jokedv!!!
    l.e.e.j

     
Megjegyzés küldése
<< Home
 


profildamdallamdam

klikkdamannodam



BLOGGER