S z a l l e r d a m
jöttünk láttunk szíttunk
2006-10-19
GYIK
Kicsit olyan ez a blogírás, mintha zártkörű felmérést végeznék. Amint leléptem, kiderült ugyanis, hogy az ismerősök többsége munkahelyet akar váltani, sokan külföldre, néhányan éppen Hollandiába, egyesek pedig éppen ehhez a céghez igyekeznek. :)
Összeírtam eddigi tapasztalataimat, de ezek alapján úgysem lehet kiötölni, hogy megéri-e idejönni. Nekem igen.

team briefing
- mérnököknek évi 35-40-45 ezer euro a normál fizetésük, ennél magasabb jónak számít
- 92 százalékát 12 havi egyenlő részletben, a maradék nyolcat pedig tavasszal adómentes üdülési juttatásként fizetik
- jóval kevesebbet kell adózni, mint otthon, a bruttónak kb. kétharmada a nettó fizetés
- ebből kell még a TB-t fizetni, a legalapabb biztosítás is 80 euro/hó
(nincs benne fogorvos, sportorvos, szemészet, nőgyógyász, szabadon választott orvos/kórház, vagy hosszabb ellátás, de tartalmaz évi egyszeri orvosi vizsgálatot, kb. ami a jogsihoz kell)
- majdnem teljeskörű biztosítás legalább 150 euro/hó, de visszatéritik egy részét, ha bizonyos szolgáltatásokat nem vett igénybe az ember (ha jobban belegondolok, otthon is simán levontak ennyit a fizetésemből)
- albérlet meglehetősen drága, a város legszélén, a reptérnél 600-700 eurótól kezdődik (kb. 70 m2), belvárosban a fele akkora lakás is egy ezres
- van valami helyi adó is, amit az ember nyakába varrnak, reszivel együtt 150-200 eurót lehet számolni havonta
- kajára oda kell figyelni, és akkor nem több, mint otthon, bár sose számoltam, úgyhogy nem tudom
- szórakozás sokkal drágább (mozi, múzeum, kocsma, étterem, koncert, utazás), de vannak jó megoldások
- éves múzeumbérlet 30 euró, minden állami múzeumba ingyenes belépést biztosít
- 40 euróért van egyéves vasúti kártya, amivel féláron utazhat max. 3 ember
- pohár sör 2-2.50, boltban is minimum 50-80 cent a félliteres
- havonta egyszer céges berúgás
- Amsterdam-Hága vonatjegy 18.50, de Amszterdam-Brüsszel 5 eurótól, London 9-től az Eurolinesszal, és van rengeteg légitársaság is, úgyhogy legutóbb Budapestre 5300 forintért vettünk jegyeket
- autófenntartást, benzint nem tudom, nálunk 3.40 egy óra parkolás
- 20 Mbites internet telefonnal 30 euro/hó, összes belföldi vezetékes szám ingyen hívható. UPC 3Mbit + TV + telefon szintén 30 eurótól
- mobiltelefonok ingyen vagy nagyon olcsón a sok szolgáltató miatt
- percdíjak kb. mint otthon, de rengeteg féle díjszabás van, még nem látom át
- céges telefont nem használhatom szabadon, minden hónap végén a részletes számlán be kell jelölni a privát hívásokat, amit levonnak a fizetésből
- mindenki önadózó, szükség lesz majd egy könyvelőre
- külföldi dolgozónak igényelhet a cég adókedvezményt, amivel a fizetés 30 százaléka adómentes. ez havi 300-400 euro plusszot jelenthet
- költözési költségekre adómentes támogatásként az éves bruttó 8%-a jár, amint bejelentkeztem az itteni címre
- évi 20 szabadnap mindenkinek, de nálunk 25
- az egyösszegű üdülési támogatást már említettem
- céges termékekre 20 százalék kedvezmény
- ha 10 óráig nem szól be az ember, hogy mi a pálya, pl. másnapos, akkor kapásból fizetésnélküli szabadságnak számolják azt a napot
- betegszabi esetén is az első két nap fizetésnélküli, csak azután fizet a biztosító
- azt hiszem, a bejárósoknak jár a céges bérlet
- új kerékpár áfája levonható az adóból, ami egyszerűbb rendszer, mint otthon az egészségpénztár
- nincs konditerem, szauna, zuhanyzó a cégnél, de az éves fitnesszbérletet támogatják
- nincs menza sem, mindenki hozza otthonról, vagy vesz valami junk kaját az utcán, vagy nem is ebédel (meg lehet szokni)
- jó a levegő, nekem már ezért megérte